Thailandsk møbelmesse fokuserer på smart design

Bangkok International Fashion Fair (BIFF) og Bangkok International Leater Fair (BIL) afholdes for 33. gang den 11.-15. marts.

Den 11.-15. marts løber Bangkok International Fashion Fair og Bangkok International Leather Fair af stablen for 33. gang. Denne gang er det med et helt nyt look, der skal afspejle messernes øgede fokus på kreativitet og kvalitet.

Messerne har i år temaet ’Catching the creative spirit’ og har i den anledning fået et helt nyt look, der skal afspejle det nye fokus på kreativitet og kvalitet.

Udover kreativitet og kvalitet er også bæredygtighed og økologi i centrum med naturlige fibre fra blandt andet ananas, bambus og hamp, ligesom produkter i genbrugte materialer er at finde blandt de udstillede varer.

Opdeling af dagene
Messerne er delt op i trade days, som er den 11.-13. marts fra 10.00-18.00 og public days, som er den 14.-15. marts fra 10.00-21.00.

Trade days er for importører, producenter, handelsvirksomheder, distributører, grossister, detailhandlere, butikker, showrooms, stormagasiner, agenter og designere.

På de to public days er der åbent for fagbesøgende, lokale detailhandlere, forbrugere og udenlandske turister.

Messerne forventer i år omkring 500 lokale og udenlandske udstillere fra blandt andet Japan, USA, Europa og Indien fordelt på omkring 1.000 stande.

Fire messeområder
De to messer er opdelt i forskellige produktkategorier. På BIFF kan man blandt andet finde fibre og garn, beklædning, accessories og maskiner til beklædningsfremstilling.

BIL-messen indeholder blandt andet råmaterialer og garverier, læderprodukter, tasker, fodtøj og maskiner til fremstilling af lædervarer.

Derudover er messerne delt op i fire udstillingszoner:

The Salon, hvor udstillere fremviser formel påklædning, lejlighedstøj, finere lingeri og undertøj, accessories til fint brug, samt klassiske lædervarer og fodtøj.

I udstillingsområdet The Street findes mere casual tøj, børnetøj, sports- og fritidstøj, undertøj, accessories til fritidsbrug, fritidstasker, samt lædervarer og skotøj til fritidsbrug.

The Heritage indeholder varer af silke og mere etniske produkter.

Området The Source indeholder fibre og garn, beklædningstilbehør, maskiner og råmaterialer til fremstilling af diverse varer.

Fokus på seniorsegmentet
I løbet af messerne foregår der en række events. Det er blandt andet muligt at netværke med virksomheder inden for samme felt som en selv, snakke med unge designtalenter, se modeshows og specialfremvisninger, samt overvære seminarer og konferencer.

Som en del af et treårigt projekt fra 2014-2016 har messerne fokus på seniorer, da det er et voksende segment i både USA og Europa. Området ’60+ Project Showcase’ samler en række produkter inden for mode, tilbehør, interiør og livsstil målrettet 60+ segmentet.

Dette område har til formål at skabe nye salgskanaler og muligheder for thailandske entreprenører. Projektet kører i samarbejde med konsulenter fra blandt andet USA, Italien og Sverige, som har hjulpet thailandske virksomheder med produktudvikling, marketing og distribution af produkter til seniorsegmentet.

Indkøbere kan registrere sig og få gratis indgang til messerne via dette link.

Written by Bettina William Pedersen, Pej Gruppen Trend Institute 

Source: Tøj